Friday 24 August 2012

Mengapa Islam Dihina ?

Assalamualaikum wbt. wahai rakan rakan yang sudi melawat blog nur yang tak seberapa ini.. alhamdulillah syukran kepada Allah SWT yang kita cintai , kerana masih membuka hati kita untuk mendekati Nya dengan pelbagai cara sama ada baca blog nur nie , ataupun baca buku buku agama.. semua itu permulaan yang bagus.. :)

Baiklah , tajuk nur hari ini agak menyayat hati.. Nur baru terbaca satu gambar kat facebook.. masyaAllah ! tak sangka Islam dihina secara umu sebegini rupa.. nabi kita yang teragung juga dihina sebegitu.. nur tak boleh nak berdiam diri macam ini.. nur rase tak patut.. nak nangis bace gambar tersebut :


gambar ini daripada facebook.. kejam kan? kalau wanita ini bukan beragama Islam , sepatutnya dia hormat agama lain.. ya Allah ! nur rase macam nak nanges baca benda macam ini.. Nabi Muhammad SAW berkahwin lebih daripada seorang wanita bukan kerana nafsu seks !!! tetapi Nabi Muhammad SAW yang berhati sangat mulia ingin membela nasib wanita.. baginda sangat menjaga wanita.. baginda sangat suci hatinya.. dan Islam pula bukan agama sesat !!! Islam agama yang sangat indah.. nur benar benar kecewa dengan perkara ini.. harap ada yang ambil tindakan atas apa yang telah berlaku.. nur rase , jika wanita ini mengkaji al-Quran , pasti dia akan mengerti dan mendapat jawapan yang sebenar.. dalam al-Quran terdapat semua jawapan kepada kemusykilan kita dan semuanya telah termaktub di dalam kitab suci tersebut..

Jangan risau.. Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.. jangan kita membuat apa apa spekulasi atas wanita ini.. kita hanya mampu berdoa.. nur harap Allah menunjukkan kekuasaanNya dan memberi hidayah kepada wanita ini.. semoga Allah SWT membuka pintu hati wanita ini untuk menerima Islam dan menghormati agama lain malah memohon ampun atas apa yang berlaku.. Allahu Akhbar!! 

No comments:

Post a Comment