Tuesday 2 October 2012

Kematian Pasti Akan Tiba

Assalamualaikum wbt .
hai semua . alhamdulillah , bersyukurlah kalian dan nur juga bersyukur kerana masih diberi peluang untuk hidup di muka bumi Allah yang sangat indah . kematian masih belum menjemput kita . sebagai manusia biasa , sepatutnya kita merendah diri kepada-Nya kerana hanya Dia yang menentukan segalanya . :)

hari ini , kita akan kupas tajuk tentang kematian . semua orang tahu pasal mati . tapi ada juga yang belum tahu secara terperinci . baiklah , di sini , nur akan cuba memberi kesedaran agar semua manusia lebih beringat , insyaAllah .


semua akan merasa mati . ikutkan hati , nur tak nak . nur takut sangat . nur takut kematian akan tiba cepat dekat nur . ingatlah , sakaratul maut itu sakit . tetapi insyaAllah , selagi kita taat pada Allah , mungkin Allah akan kurangkan kesakitan kita . tetapi , bolehkah ? kerana kita hanya manusia biasa . nabi Muhammad yang cukup sempurna itu juga merasakan sakit ketika nyawanya di tarik oleh malaikat sedangkan malaikat telah cuba untuk tidak menyakiti baginda . apatah lagi kita ? nauzubillah . masyaAllah , nur takut . sesiapa yang masih cenderung melakukan dosa besar dan sebagainya , berhentilah . kerana korang tak takut ke kalau ketika korang sedang berzina , tau derhaka pada ibu bapa , atau pada suami , nyawa anda di tarik di situ . ya Allah , sempat ke nak memohon maaf ? tak , tak sempat . jangan sampai dosa kita itu menyebabkan kita di tarik dan di campak ke neraka dan di siksa di kubur . nur juga pernah melakukan dosa , nur juga tidak sempurna , semua orang tidak sempurna . tetapi ingat , kita tidak mampu menjadi orang yang baik tetapi kita semua kena yakin bahawa kita mampu menjadi lebih baik daripada sebelum ini . insyaAllah . :')

No comments:

Post a Comment